Followers

Monday, February 8, 2010

_= i'll miss u ayah =


**Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu**

tanggal 5hb februari..
perginye seorg insan yang amat2 aku sayangi..
ayah...
smoge tenang ayah di sane..
hampir 6 bulan ayah terlantar kesakitan..
akibat penyakit yang baru diketahui sehari sebelum ayah pergi..
kanser tulang..

ramai yang tertanye tanye kan..
ayah?
abah?
babah?
meh aku xplen

ayah ny aka paklong aku..
ayah kepade aku..
ayah kepade adik2 ku..
ayah kepade datin mama..
suami kepada mak aku..
nk taw lebey??
tnye aku klo brani..

babah lak..
abang kepade datin mama..
insan yg sgt aku sgt syg gak..

abah??
bapa kandung aku n adik2 aku...
suami kepada datin mama..
n op kos..
aku sgt n amat syg bliau gak..
itulah dato abah..

ayah...
dari aku kechik aku byk mase ngan ayah..
ade je ape2 yg aku perlu utk cite ngan lelaki yg lebey tua utk sebarang pendapat..
aku akan citer ngan ayah..
ayah lebey rileks..

dulu..
x datin mama atau dato abah nta aku ke skolah..
ayah la orgnye yg nta aku ke skolah..
nk ape2..
mnx je kat ayah..
sepantas kilat ayah akan pegi carikan..
nk g mne2 ckp je ngan ayah..
tgh tdo pown laju je ayah bangun n tlg ntakan..
kadang2 tuh..
bile nk g mne2..
xde dwit..
ayah sanggup bg dwit..
walopon tyme tuh ayah sndiri xde dwit..

if ade pape yg kitorg 3 bradik slh wat...
kene marah ngan mama or abah..
kene pukul..
ayah gak la yg backup...
even camtuh..
kitorg xde ar manje mne..
still ley taw mne slah mne btul..
sbb walaupon ayah backup..
after tuh ayah akn xplen blik ape yg kitorg wat tu eckeceli mmg x btul...

klo demam atau sakit..
ayah gak la yg bising2 kat ma2 n abah suh bwak g klinik...
xkan pernah rase kurg kaseh syg la aku spnjang dibesarkan...
trime kaseh Allah atas kurniaan dan kelebihan yang Kau pinjamkan kepada hambaMu ini..

pernah aku bercite2 nk balas sgale budi ayah..
nk bawak ayah pegi ke mne saje tmpat yg ayah rase nk g..
nk blikan novel utk ayah banyak2..
ayah sgt suke bace novel..
nk blikan koleksi citer industan lakonan SRK byk2..
sbb ayah sgt suke..
nk masak mknn yg ayah sgt suke tiap2 ari..
tapiii...
sume tuh da xperlu skang..

skang ny..
aku perlu lakukan ape yg aku perlu lakukan..
Insya'Allah aku akan pastikan aku lakukan sebaik mungkin..
semoge roh ayah dicucuri rahmat Allah n ayah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman serta diredhaiNya..
Amin..
Al-fatihah..
I'll miss u ayah.. Rest in peace..
God, bless him..

-lots of luv-


5 luvQUOTE:

ydaa(+) said...

:'( sangat terkilan, semoga roh nye dicucuri rahmat!

yumiea said...

sabar ek dik..
kak yu pown x smpat tgk ayah pegi..
seb bek smpat gak cium..

ydaa(+) said...

tapi kite tak sempat uat pape pun :(

yumiea said...

xpe dik..
sdekahkan yassin byk2 keyh2..
tu yg kite mampu wat skang..

nilam nini said...

dak bek..sabar ye..kuat kan semangat...takziah n alfatihah