Followers

Tuesday, March 16, 2010

_= bile die dah mai =_


selamat pagi dan salam satu malaysia..
bersame saye misz yumie utk berite pagi..
mule2 laporan kaji cuace..
diarapkan ujan tidak mencurah2 turun ke k9 pade pagi ini..
dikhabarkan ade sorg minah telah membuat sesi membasuh kaen sebanyak 2 bakul tanpa henti..
oleh itu...
kasihanilah beliau...
hahahaha...
bende aku merepek ny..

tetibe setelah bgun sgt awal ari ny..
ade perasaan lak nk menaip blog ny..
**dari aku wat bnde2 x snonoh cam rituh.. nta msg pagi2 bute kat sume org suh bgun wat bfast.. termasukla kat mama aku.. hahaha... bek aku berblog kan... :)
so..
ape topik aku nk bebel kat cni ari ny??
sape taw sape taw???
cepat2 angkat kening...
huhuhuhu...

ekceli topik ny dtg bile dikeliling aku bnde2 camni byk sgt terjadi..
apekah die???
keruntuhan rumah tangge...
eh.. salah2..
keruntuhan sesuatu hubungan persahabatan...
bnde ny aku da de xperience da lme..
just saje nk membebel kat cni skang..
so...
xtaw la korg rase ape yg aku rase o x..
tapi ny lah pndapat aku...

sahabat???
ape tuh???
mengikut kamus dewan mkn sekolah teknik aku dulu...
sahabat tu adlh sorg insan yg sgt kite percayai n sorg yg sanggu bersusah2 dan bersenang2 bersame kite...
seorg yg boley berkongsi dgn kite...
seorg yg sntiase ade tyme kite memerlukanye...
dan bagi aku seorang sahabat adalh same seperti seorg ahli kluarge aku..
nape aku berpndapat begitu???
sbb datin mama, datin mak, si bongek serta si cecep juge merupekan antare sahabat2 aku...

ahhhhh...
persetankan korg nk stuju atau x..
sbb point aku kat cni bukan nk membebel erti sahabat...
aku nk luahkan ape yg aku rase..
ramai antare kawan2 aku yg satu mase dulu hbngannye rapat tapi diakhiri dgn adegan tidak bertego sape o bermasam muke...
jgn kate hnye kaum hawe...
kaum adam pown ade gak...
ape yg membuatkan keadaan jd camtuh ye???
aku pown pernah bergado ngan salah sorg shbat aku..
tahan pergadohan itu pown sgt dasyat..
tapi Alhamdulillah smpai skang aku masih boleh bersahabat ngan bliau..

pernah x korg gado ngan adik bradik korg sndiri??
pd yg sudah berumah tangge..
pernah x korg bergado laki bini???
mustahil lah tidak kan...
tapi adakah pergadohan atau pertelingkahan tuh membuat kan korg adik bradik berpecah???
korg laki bini bercerai???
**jwpnnye mmg ade.. tp tuh sume spesis2 insan yg x pk pnjang... hahahaha...

bg aku...
sume bnde ley bwak bincang..
just jgn ade pihak ketige yg membughukkan keadaan..
klo nk tlg baekkan xpe lah..
klo yg tlg laghe2 kan tuh..
nta sekor spesis camtuh kat aku..
maw aku pelangkung sekor2...

kite ny as human...
akan epi klo org sekeliling kite epi...
x normal lah kan..
klo org sekeliling kite duk epi2 tetibe kite duk teriak...
ape kes??
gile hape kan...

n utk wat org sekeliling kite epi...
kite musti lah kne epi dulu...
:)
**amek.. kan dah kua ayat ntah pape aku... hahaha...

aku ghase cam point aku dlm n3 ny chacha marba lah...
plot cite xde..
klo wat cerpen ny..
da lme ke tong smpah...
hahahaha...

tu lah keysahnye..
bile die dah mai...
ghase cam xmo berenti menaip lak..
so..
jum kite merepek kat next n3 lak..

- lots of luv -

noteyumie1 : baru2 ny ade gak bertelingkah ngan kwan aku tuh... sesi sentap2... n now aku da okeyh dah.. n aku taw.. die pown da okeyh.. tul x???
noteyumie2 : aku pernah ade sorg yg aku anggap spt seorg sahabat... n pernah berlanjutan menjadi sepasang ........ (isi tmpt kosong keyh) ;p.. malngnye hubungan baru kami tuh x pnjg.. aku slalu berharap utk kmbali smule kpd shbat.. even ati aku sakit.. Alhamdulillah.. until now aku ngan die masih berhubung..

0 luvQUOTE: